Certyfikaty POT - Najlepszy produkt turystyczny 2009 w ocenie internautów |
W konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny, jak co roku głosowali też internauci wybierając spośród kandydatów zgłoszonych do Certyfikatu POT 2009. Tym razem głos on-line można było oddać kierując go na adres portalu oto Wakacje.
Prawie jedna trzecia biorących udział w głosowaniu w sieci wskazała na Międzyrzecki Rejon Umocniony - Podziemne Trasy Turystyczne, rozbudowany ponad 30 -to kilometrowy system podziemnych tuneli, jedyny zachowany obiekt fortyfikacyjny wybudowany zgodnie z niemiecką ideą frontu fortecznego, w ocenie specjalistów rozwiązaniami technicznymi przewyższający Linię Maginota. Ideą produktu turystycznego jest zapoznanie odwiedzających z historią pogranicza polsko-niemieckiego w okresie międzywojennym oraz przedstawienie technicznych możliwości fortyfikacji stałych z okresu przed i w trakcie II wojny światowej. Wycieczki systemem podziemnych tuneli o zróżniocowanej długości i stopniu trudnosci trwają do pół godziny do nawet 8 godzin. Interesującym elementem produktu turystycznego jest pokazanie miejsc bytowania nietoperzy. Czeluści umocnień roją się co roku armią ponad 30 tys. skrzydlatych ssaków, które wybrały sobie tutejsze sklepienia na miejsce zimowiska, największego w Europie środkowej. Część podziemnych tras można zwiedzać przez cały rok, część sezonowo. Baza turystyczna w Pniewie jest do dyspozycji przez wszystkie miesiące, turystyści mogą zapoznać się z eksponatami zgromadzonymi na wystawach, skorzystać z sali konferencyjnej, zaopatrzyć w pamiątki, jak też zamówić posiłek. Na drugim i trzecim miejscu w ocenie biorących udział w rankingu użytkowników Internetu znalazły się "Poznań za pół ceny" oraz "Dolina Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej". Drugi na liście zebrał ponad 17 procent oddanych głosów, trzeci prawie 8%. Do pierwszej piątki zakwalifikowały się ponadto "Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju" oraz "Spływ jakakowy Szlakiem rzeki Krutyni". W głosowaniu wzięło udział 4389 internautów. Liczba wyświetleń stron konkursowych www.otowakacje.pl/konkurs wyniosła ponad 60 tys. Nagrodą dla zwycięscy jest kampania reklamowa w serwisach Grupy Allegro o wartości 50 tys. zł. Źródło: www.aktualnosciturystyczne.pl Pragniemy również poinformować, że zgłoszony przez Urząd Miasta Przeworska produkt turystyczny Zajazd-Camping-Skansen "Pastewnik", został zakwalifikowany do etapu ogólnopolskiego konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Za oddane głosy na "Pastewnik" w imieniu UM Przeworsk dziękujemy.
|